domingo, 22 de enero de 2012

Recopilació de classes amb l'Eduard

Al llarg d’aquesta assignatura hem tractat mil milions de temes relacionats amb la implantació de les TIC a les escoles i tot de tasques per preparar-nos a nosaltres com a futurs mestres. A una de les parts d’aquesta assignatura, la qual ha realitzat l’Eduard, hem tractat tres mètodes per emprar les noves tecnologies dins l’aula de forma dinàmica i didàctica.
En primer lloc vam treballar el programa JClic, el qual és un entorn per a la creació, realització i avaluació d’activitats educatives multimèdia. Aquesta aplicació és totalment lliure i funciona amb diversos operatius.
Per a la introducció d’aquest programa, vam assistir a una conferència d’en Francesc Busquets, creador del JClic. Al llarg d’aquesta conferència ens va explicar com i perquè va crear el programa, quina era la funció d’aquest, les possibilitats que oferia de cara a l’educació, etc. en la meva opinió com a futura mestra, vaig trobar molt interessant el tema, ja que com a educadors del futur, cal que anem adquirint nous coneixements sobre com aspectes informàtics que ens permetin tractar diversos aspectes de l’educació a través de les tecnologies.
A més de la conferència, un cop a l’aula, vam haver de crear algunes activitats per així aprendre com es fan i en que consisteixen. Va ser llavors quan vam ser totalment conscients de les possibilitats que oferia el programa, ja que es poden tractar tots els temes que un vulgui a través de jocs didàctics com poden ser puzles, memories, sopes de lletres...
Una altra eina que vam tenir la sort de poder utilitzar a classe va ser la pissarra digital. Tot i que va ser un moment molt fugaç, vam poder observar el seu funcionament i experimentar com a nens amb un programa de dibuix amb el qual ens vam motivar molt tots.
Un altre aspecte que vam treballar amb l’Eduard, va ser la creació de un Moodle personalitzat. Al començament de l’activitat va ser molt complicat, ja que trobo que és una tasca una mica difícil de realitzar i vam tenir només una sessió per aprendre a fer-ho, d’aquesta manera, van haver-hi moltes complicacions que no podíem resoldre sense l’ajuda del professor.
Tot i així, penso que és una eina molt bona per portar un curs o una unitat didàctica, ja que d’aquesta manera, els infants poden seguir treballant a casa i també les famílies poden veure tot el que estan fent els seus fills.
Per últim, un altre aspecte que vam treballar va ser la introducció de diferents gadgets dins del bloc metarreflexiu de l’assignatura. En un primer moment, quan ens vam haver de crear el bloc ens va semblar que era una tasca simple, tot i que laboriosa, ja que havíem d’escriure tot el que anàvem realitzant a classe. Així doncs, quan vam començar a introduir diferents motius, va ser molt més enriquidor, ja que vam passar de simplement anar escrivint a anar personalitzant el bloc de forma que el fèiem més nostre.
En conclusió, penso que les tasques realitzades amb l’Eduard han sigut interessants, tot i que una mica complicades. A més, personalment destacaria el fet de que, al haver tingut tant poques sessions per dedicar-li a aquestes activitats, han sigut més difícils de realitzar, ja que de forma autònoma no sabíem fer moltes coses. Tot i així, ara mateix penso que hem après molts recursos que podrem aplicar en les nostres futures aules.

No hay comentarios:

Publicar un comentario